Affiliate marketing

Affiliate marketing neboli tzv. provizní systém je druh internetového marketingu, kde je partner odměňován procenty z prodeje výrobků a služeb nebo za registraci uživatele.

co je affliliate marketing
ilustrační foto: asknet.com

Poskytovatel reklamní prostoru, který je v affiliate marketingu často označovaný jako partner je vlastník webové stránky kde nabízí volnou reklamní plochu. Provozovatel affiliate programu si má možnost tuto plochu získat za dojednání určitých podmínek. Tím máme na mysli například určitá % z prodeje nebo fixní odměnu za registraci uživatele. Následně nastupuje na řadu partner, který na své webové stránky umístí reklamní banner nebo odkaz provozovatele affiliate programu. Pomocí těchto bannerů přivádí k provozovateli další zakázky a uživatele. Za tuto akci je honorován % z prodeje.

Výhodou affiliate marketingu jsou především velké výhody ze strany provozovatele i samotného partnera. Pro provozovatele znamená především úsporu např. oproti klasické PPC reklamě. Díky principu affiliate marketingu platí pouze za uskutečněné objednávky. Výhoda pro partnery je především snadná monetizace. Obvykle stačí provést registraci a inkasovat peníze za úspěšnou reklamu. Dost často bývá i zmiňována výhoda doporučení nových partnerů, která v praxi funguje tak, že partner doporučí dalšího partnera za, kterého má další % provize z úspěšných prodejů (konverzí partnerů).

Z tohoto druhu marketingu mají obě strany mnoho nespočetných výhod. Zisku dosáhne jak affiliate partner tak i samotný provozovatel. O úspěšnosti druhu tohoto marketingu svědčí i množství statistik, které můžeme nalézt na celém internetu.

Zadavatel

-