Franšízing a propagace

Franšízing je bezpečnou formou podnikání pro malé a střední podnikatele, vhodný pro start podnikání s mnohem menšími riziky.

mcdonalds
ilustrační foto: pixabay.com – thank__you

Podle výzkumů je po pěti letech podnikání úspěšných přes 90% franšízantů, ale jen přes 20 % podnikatelů „na vlastní pěst“.  Franšízoři nabízejí kromě svého know-how, ochranné známky, obchodního jména také bezprostřední podporu, osvědčené postupy a systémy v celé škále oblastí. Jednou z nich je reklama a marketing.

Firemní kultura a její vizuální stránka

U franšízových projektů je rámec firemní kultury jasný. Symboly, loga, barvy, uspořádání prostor, zkrátka to, co je vidět na první pohled, přináší a poskytuje franšízor. Úroveň a kvalita výrobků či služeb by měla být na stejné úrovni ve všech podnicích. Zákazník chce vědět, že najde v různých městech a místech to stejné, na co je zvyklý. Jde o značku s jejími hodnotami, rituály, hrdiny. To se promítá do chování ke klientům a mezi zaměstnanci.

Marketingová komunikace

Veškeré marketingové aktivity se mohou opřít o sílu značky a podporu v oblasti inzerce, PR (vztahů s veřejností), výzkumu, designu a vývoji produktů, ale i při sponzorování a lokálních marketingových aktivitách. Na druhou stranu má franšízant ještě spoustu možností, jak se marketingu věnovat – využívat sociální sítě, networking, eventy apod. Vše by mělo být podrobně a srozumitelně popsáno v provozním manuálu. Marketingová komunikace může posílit také hrdost zaměstnanců na příslušnost k firmě, což eventuálně povede i k posunu u firemní kultury.

Příběhy táhnou

Lidé mají rádi příběhy, a to i ve spojení s konkrétní značkou. U franšízy to může být příběh o vzniku, o zakladateli, zákazníci také víc přilnou, když např. zakladatel zemře. Příběhy s produktem v hlavní roli si fanoušci dobře zapamatují, hlavně ty vánoční o splněných přáních. Samotný franšízant má své příznivce, vytváří příběhy v místě svého působení a měl by je umět správně využít.

Zadavatel

-