Jak řádně ukončit podnikání

Ne každé podnikání je tak úspěšné, že vydrží věčně. Pokud jste v situaci, kdy uvažujete o ukončení činnosti vaší firmy, je třeba si uvědomit, že se jedná o poměrně složitý proces. Rozhodně nestačí dát firmu jen „vymazat z obchodního rejstříku“. Poradíme vám, jak složitým procesem můžete projít snadno a rychle.

kancelář
ilustrační foto: m2b.sk

Důvodů může být několik postup vždy vyžaduje řadu úkonů

Důvodů k rozhodnutí o ukončení podnikání může být hned několik. Nejčastějším důvodem je klesající prosperita firmy. Podnikatelé se rozhodnou raději ukončit činnost, než by se dostali do dluhů. Dalším důvodem může být i nezájem, fůze či prodej společnosti. Všechny tyto varianty mají společné jedno – a sice poměrně složitý administrativní proces. Nejdříve je nutné dát dohromady mimořádnou účetní uzávěrku, dále je nutné svolat valné shromáždění a získat jeho svolení, v dalším kroku podnikatel musí zhotovit zápis o vstupu společnosti do procesu likvidace a oznámit to v Obchodním registru, dále je nutné vyřídit potřebné formality na daňovém úřadě atd. Vždy je třeba postupovat přesně. Proces je díky tomu velmi časově náročný a každá nesrovnalost může znamenat velké potíže.

Je možné si objednat odborníky

Pro všechny podnikatele se kromě jednání na vlastní pěst nabízí ještě druhá varianta. Pokud se nechcete do procesu pouštět, nechte to na likvidačních odbornících. Jsou to specializované firmy, které umí v celém procesu „dobře chodit“. Postarají se o zajištění celého procesu likvidace firmy. Vše je díky tomu rychlé a pro majitele firem velmi pohodlné. Cena za takovou službu je smluvní, řídí se většinou náročností a specifickými potřebami při ukončování podnikání.

Pozor na dluhy

Je třeba vědět, že likvidaci společnosti mohou velmi zkomplikovat dluhy. Exekutor, který vymáhá dluhy, musí o likvidaci vědět, protože to by mohlo jeho záměr výrazně zkomplikovat.  Ještě než proces začne, je třeba aby bylo vše vyřešeno

Zadavatel

-